В Європейській Бізнес Асоціації презентували посібник науковців КНТЕУ про особливості маркування побутової техніки та електроніки
Загальна інформація
11 листопада 2014
року в Європейській Бізнес Асоціації фахівці
торговельної мережі
"Фокстрот. Техніка для дому" спільно з
викладачами Київського національного торгово-економічного університету презентували методичний
посібник: "Маркування електропобутових товарів і
телерадіотоварів: керівництво для співробітників
роздрібної торгівлі" (автори: Н.В. Мережко, д-р техн.
наук, проф., Т.А. Караваєв, канд. техн. наук, доц., О.Г.
Золотарьова, В.О. Комаха, О.С. Шульга та інші).
Тарас Караваєв виступив з доповіддю перед учасниками зустрічі, в
якій зосередив увагу на основних положеннях посібника,
протиріччях у законодавстві, що регламентує маркування
електропобутових товарів і телерадіотоварів, практичних
аспектах застосування посібника та інших
питаннях. Дослідження позитивно оцінили
представники мереж "Метро",
"Ашан", а також імпортери "Sony", "Electrolux" та
ін. Методичний посібник узагальнив
всі законодавчі норми в частині маркування побутової та
теле-радіотехніки, пропонуючи учасникам ринку їх єдине
розуміння. Спеціальні контрольні таблиці (чек-листи та
приклади маркування на різні види товарів) формують
навички продавців в оцінці правильності і
відповідності
маркування товарів чинному законодавству. Посібник
рецензовано фахівцями Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України, Українського
товариства товарознавців і технологів, Всеукраїнської
громадської організації "Якість життя"
та Всеукраїнської
федерації споживачів "Пульс".
Учасники презентації погодилися, що ініціатива актуальна: вітчизняні закони з захисту прав споживачів в частині вимог до маркування недосконалі, багато позицій мають неоднозначні трактування і стають приводом для безпідставного нарахування багатомільярдних штрафів ритейлерам з боку Державної інспекції з питань захисту прав споживачів.
"Ми вітаємо таку ініціативу ритейлерів, оскільки ви відновлюєте давню традицію формування культури послуг за допомогою навчання. Такими методичками раніше завжди користувалися інспектори Держспоживзахисту для проведення перевірок і це була суттєва допомога нашій структурі за відсутності спеціальної підготовки фахівців та необхідності самоосвіти", – зазначив директор департаменту внутрішньої торгівлі Мінекономіки Сергій Литвиненко.
Перший проректор КНТЕУ та президент Всеукраїнської федерації споживачів "Пульс" Наталія Притульська зазначила, що створення методички є проєвропейським і логічним кроком цивілізованого розвитку: "Ми вже майже 20 років готуємо фахівців системи захисту прав споживачів в Україні і переконані в силі превентивного підходу до цієї роботи, адже не можна біля кожного кіоску поставити інспектора! Сила європейських стандартів життя не в тому, що там створено потужний апарат перевірок, а в правильно спланованих законах, яких усі дотримуються".
Зустріч показала, що в боротьбі за цивілізований ринок і дотримання прав споживачів основні учасники галузі стали однодумцями.