logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Виступ представника ДТЕУ на публічному обговоренні законодавчих ініціатив щодо АРМА

Загальна інформація

Проф. Наталія Мазаракі взяла участь у публічному обговоренні законодавчих ініціатив щодо АРМА на тему «АРМА 2.0: Реальна трансформація проти профанації у законопроєкті №12374-д».

У своєму виступі вона відзначила, що ситуація з реформуванням АРМА згідно із законопроєктом №12374-д є критичною.

  • Підхід законодавців до цього питання категорично неприйнятний
  • Законопроєкт системно порушує норми Конституції України
  • Запропоновані механізми суперечать фундаментальним принципам верховенства права

Особливу тривогу викликає відсутність врегулювання колізій між санкційними нормами та процедурами управління активами. Півтора року АРМА намагається внести зміни до закону про санкції, але ініціативи агентства досі не враховані у законопроєкті №12374-д.

Що відбувається на практиці? Депутати та профільний комітет не передбачили механізму роботи з активом, який одночасно:

  1. отримав рішення ВАКС щодо націоналізації як санкційний
  2. перебуває в управлінні АРМА в рамках кримінального провадження

Саме ця прогалина блокує процедуру реалізації через ФДМУ. Санкційні активи в кримінальному провадженні без зняття арешту та статусу речового доказу залишаються у правовому вакуумі.

Результат? В Україні накопичується величезна кількість нереалізованих рішень щодо націоналізації. Така ситуація працює виключно на користь підсанкційних осіб, надаючи їм можливість затягувати процедури націоналізації.

Закон про АРМА та закон про санкції повинні бути взаємоузгодженими. Це питання національної безпеки в умовах війни.

Інша критична проблема — надходження від військових облігацій, закуплених за списані санкційні арештовані кошти. АРМА вже направляє ці кошти на потреби держави, однак законодавчо цей механізм досі не закріплений. Необхідна чітка норма про можливість АРМА виконувати рішення ВАКС.

Ще одна неврегульована колізія — припинення дії договорів управління після отримання рішення ВАКС. Це призводить до втрати доходів у перехідний період до націоналізації активу. В умовах війни ми не маємо права на такі втрати.

Жахливою для держави є ситуація дублювання функцій. ФДМУ змушений повторно проводити огляди, оцінку, конкурси, витрачаючи дорогоцінний час та бюджетні кошти на те, що вже було зроблено АРМА. Це неприпустимо!

Проф. Н.Мазаракі закликала терміново переглянути положення законопроєкту №12374-д та врахувати експертну думку наукової спільноти і фахівців з практичним досвідом у сфері управління арештованими активами.

17.04.2025
43630
172
остання редакція 17.04.2025
43630