Щоденник ХІ Консумерського фестивалю: міні-лекція «Плануємо подорож, канікули, тур у ЄС: обов’язки організаторів і продавців туристичних послуг»
Загальна інформація
У рамках ХІ Консумерського фестивалю "Час діяти!" (програма за посиланням) для студентів КНТЕУ та його відокремлених структурних підрозділів, учнів шкіл та інших навчальних закладів України Дешко Л .М., д.ю.н., доцент, завідувач кафедри міжнародного публічного права, 14 березня 2019 року прочитала міні-лекцію «Плануємо подорож, канікули, тур у ЄС: обов’язки організаторів і продавців туристичних послуг».
Людмила Миколаївна акцентувала на Директиві 90/314 про комплексні (пакетні) подорожі, канікули та тури, компонентах послуг, обов’язках організаторів і продавців туристичних послуг. Учасники заходу з цікавістю дізнались про суб'єктів, які несуть відповідальності за неналежне виконання умов контракту, якими є і організатор, і продавець незалежно від форми вини (на вибір споживача), про право споживачів на компенсацію нематеріальної шкоди, про інформацію, яку має містити брошюра, про порядок зміни умов, що визначені в ній. Також детально було висвітлено питання зміни ціни договору, відшкодування збитків або повернення грошей, сплачених споживачем, та повернення споживача до місця від'їзду в разі банкрутства оператора або продавця.
Під час міні-лекції пані Людмила звернула увагу присутніх на рішення Європейського суду у справі Eric Dillenkofer, Christian Erdman and others v. Bundesrepubiik Deutschiand, у якому йдеться, що споживачеві гарантовано відшкодування витрат у ситуації, коли попередньо сплативши усі витрати, він відправляється в тур, але гроші, сплачені за розміщення у готелі, не надходять до місця призначення і споживачеві доводиться платити повторно. У такому разі поверненню підлягає, окрім відшкодування шкоди, і вартість зворотного квитка.
Консумерський фестиваль є платформою для об’єднання зусиль представників органів державної влади, громадських організацій, бізнесу, наукових та освітніх установ з метою привернення уваги суспільства до проблем захисту прав споживачів, формування європейських цінностей та забезпечення високих стандартів якості життя, виробництва товарів і надання послуг.