logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Проведено засідання круглого столу "Державні закупівлі в Україні і світі - сучасний стан та перспективи розвитку"

Загальна інформація

  На виконання наказу від 29.01.2010 р. № 268 26 лютого 2010 р. Київський національний торговельно-економічним університет, Інститут вищої кваліфікації КНТЕУ спільно з Міністерством економіки України, Рахунковою палатою України, Державним казначейством України, Антимонопольним комітетом України, Контрольно-ревізійним управлінням України, національними експертами з питань державних закупівель провели засідання круглого столу "Державні закупівлі в Україні і світі - сучасний стан та перспективи розвитку". 
   У роботі круглого столу взяли участь 75 учасників, з них представники органів державного регулювання та контролю - 7 осіб, розпорядників державних коштів - 14 осіб, бізнесу - 10 осіб, громадських організацій - 3 особи, навчальних закладів, що проводять навчання та підвищення кваліфікації з питань державних закупівель - 11 осіб; науковці (кандидати та доктори наук, аспіранти - 28 осіб), ЗМІ - 3 особи, що свідчить про актуальність, високу зацікавленість у розвитку державних закупівель, у т.ч. через підготовку висококваліфікованих фахівців для цієї сфери та високий науковий і професійний рівень доповідачів і учасників круглого столу. 
   Протягом роботи круглого столу учасники обговорили проблеми гармонізації механізму державних закупівель України з директивами ЄС; протидії корупції у сфері державних закупівель; ефективності контролю державних закупівель; переходу до електронної системи впровадження державних закупівель; професійної підготовки та перепідготовки фахівців з державних закупівель. 

   Учасники круглого столу констатують
Враховуючи стратегічний курс України на запровадження в економічній діяльності і регулюванні економічних відносин стандартів ЄС як передумови набуття членства у Європейському Союзі, беручи до уваги очікуване укладання Угод про Асоціацію та вільну торгівлю з ЄС у 2010 році, розвиток національного законодавства щодо державних закупівель має здійснюватися у напрямку максимального наближення та імплементації норм Європейського Союзу, насамперед закупівельних директив ЄС № 17 і 18 від 31.03.2004р.
Відсутні правові механізми оскарження Антимонопольним комітетом України як одного з органів державного контролю у сфері державних закупівель процедури закупівлі. Розслідування справ про антиконкурентні змови на тендерах нагадує оперативно-розшукову діяльність, успіх розслідування значною мірою обумовлюється своєчасно проведеною перевіркою, належним чином здійсненим вилученням документів, відібранням та документуванням пояснень.
Запровадження системи електронних закупівель в Україні дозволить підвищити прозорість та ефективність використання державних коштів, призведе до зниження трансакційних витрат усіх суб'єктів державних закупівель; забезпечить інформаційно-аналітичну підтримку процесів прийняття рішень на всіх стадіях та етапах управління державними закупівлями, зменшить негативний вплив бюрократизму, протекціонізму та суб'єктивізму під час вибору переможців тендеру, підвищить рівень конкурентності при здійсненні закупівель та забезпечить рівні умови для всіх учасників торгів.

  Керівництво оргкомітету та учасники круглого столу пропонують на базі Київського національно торговельно-економічного університету створити
1. Центр з розвитку державних закупівель з метою сприяння умов для співробітництва, консолідації інтелектуальних ресурсів та забезпечення цього процесу висококваліфікованими кадрами, поширення передового досвіду і практики, привернення уваги до обговорених проблем влади, ЗМІ.
2. Постійно діючий незалежний дорадчий орган з правом надавати консультативні та наукові висновки щодо здійснення державних закупівель

   Звернутись до
1. Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики
Підтримати ініціативу Антимонопольного комітету України щодо запровадження кримінальної відповідальності за організацію змови з метою спотворення процедур державних закупівель, які завдають матеріальної шкоди державі або юридичним особам в особливо великому розмірі. Законодавчо закріпити право Антимонопольного комітету України бути присутніми під час розкриття тендерних пропозицій та оскаржувати процедури закупівлі поряд із учасниками торгів до укладання договору за результатами торгів.

2. Міністерства економіки України
Скоординувати дію органів державного контролю та нагляду з метою забезпечення реалізації принципів державних закупівель, у т.ч. щодо спотворення добросовісної конкуренції під час проведення конкурсних процедур, ефективності державних закупівель.
При формуванні порядку організації навчання та підвищення кваліфікації фахівців з державних закупівель врахувати при підготовці програм варіативну компоненту для формування тем за потребами слухачів. Розробити окрему програму для підготовки та підвищення кваліфікації викладачів-консультантів з питань державних закупівель. Врахувати можливість навчання спеціалістів з державних закупівель за дистанційною формою, в якому аудиторні години переводяться в інтерактивні консультації, форуми-дискусії, чати.

3. ВНЗ, що займаються навчанням фахівців з державних закупівель
   Ініціювати періодичне обговорення нагальних проблем, проведення круглих столів, конференцій з питань державних закупівель. 
   Вжити додаткових заходів щодо розроблення сучасних науково-методичних матеріалів для надання консультативних і освітніх послуг, у т.ч. з використанням дистанційних технологій та форми навчання.

Докладніше про засідання круглого столу та його учасників...

 

 

Голова Оргкомітету, ректор КНТЕУ А.А. Мазаракі

 

28.02.2010
annzo
2191
остання редакція 28.02.2010
23